Zarządzanie i administrowanie nieruchomościami należącymi do Wspólnot Mieszkaniowych
Przystępując do współpracy podpisywana jest umowa, na podstawie której następuje powierzenie zarządzania lub administrowania nieruchomością.
Umowa określa szczegółowy zakres naszych obowiązków i odpowiedzialności, które w skrócie można przedstawić w następujący sposób:
OBSŁUGA ADMINISTRACYJNA
- prowadzenie ewidencji lokali i wszelkich rozliczeń związanych ponoszeniem kosztów i opłat z tytułu eksploatacji i dostarczanych mediów,
- rozliczenia z właścicielami i ciągły z nimi kontakt w celu zapewnienia im maksymalnego komfortu użytkowania obiektu
- sporządzanie rocznych rozliczeń i planów gospodarczych dla nieruchomości, jak również przygotowywanie i prowadzenie zebrań.
- występowanie w imieniu wspólnoty i jej członów o odszkodowania
OBSŁUGA KSIĘGOWA
- prowadzenie dla nieruchomości księgowości i sprawozdawczości zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- dokonywanie przelewów bankowych regulujących bieżące płatności,
- pomoc w uzyskaniu kredytów na inwestycje i przygotowanie wniosków kredytowych do banku, jak również innych dostępnych dofinansowań
-
pobieranie i windykacja pożytków oraz należnych od właścicieli lokali wpłat
-
naliczanie ustawowych odsetek za zwłokę w przypadku opóźnień w dokonywaniu płatności oraz dyscyplinowanie dłużników przy pomocy pism i upomnień i dochodzenie na drodze sądowej
-
prowadzenie sprawozdawczości GUS, ZUS, US
OBSŁUGA PORZĄDKOWO-TECHNICZNA
- nadzór nad firmami świadczącymi usługi na rzecz nieruchomości oraz renegocjacja/zmiana zawartych umów, w tym dotyczących utrzymania czystości i porządku na części wspólnej nieruchomości i terenie przynależymy do nieruchomości, ochrony mienia itd.
- wykonywanie obowiązkowych przeglądów określonych Prawem Budowlanym, konserwacja i bieżące naprawy, prowadzenie bieżącej ewidencji zgłoszeń konserwacyjnych i ich niezwłoczna realizacja
- kontrola nad zapewnieniem dostaw mediów dla nieruchomości,
- sporządzanie na podstawie kontroli stanu technicznego budynku zestawień potrzeb remontowych, prowadzenie dokumentów określonych przepisami Prawa Budowlanego i dozoru technicznego
nadzór inwestorski nad przeprowadzanymi remontami, w tym:
- opracowanie i przeprowadzenie procedur przetargowych na wybór projektanta,
- przygotowanie projektu umowy z projektantem, nadzór nad realizacją podpisanej umowy,
- opracowanie i przeprowadzenie procedur przetargowych na wybór wykonawcy remontu (w oparciu o przedmiary), w tym przeprowadzenie negocjacji,przygotowanie projektu umowy z wykonawcą, nadzór nad realizacją remontu zgodnie z zawartą umową
OBSŁUGA PRAWNA
- opracowywanie i opiniowanie zawieranych umów, wzorów uchwał i innych aktów prawnych Wspólnot,
- reprezentacja Wspólnoty przed sądami i organami egzekucyjnymi,
- opracowywanie wieloletniego planu zarządzania nieruchomością wspólną zgodnie z preferencjami Właścicieli